У Самбірській районній державній адміністрації робота щодо розгляду звернень громадян проводиться згідно вимог Закону України «Про звернення громадян» та Указу Президента України від 7 лютого 2008 року № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування».
За 2022 рік в Самбірську районну державну адміністрацію поступило 77 звернень громадян (за 2021 рік – 123 звернень), з них письмових — 58 (96) та усних — 19 (27), що на 46 звернень менше в порівнянні з минулим роком.
Звернення поступили від різних верств населення, серед них: ветерани праці та пенсіонери (21), інваліди, учасники війни (14), багатодітні сім’ї, одинокі матері (5), постраждалі на ЧАЕС (0) та інші.
В структурі звернень переважають заяви – 30, пропозиції – 35 та скарги – 12.
Із 77 звернень, що надійшли до районної державної адміністрації, вирішено позитивно – 30, дано роз’яснення – 42 відмовлено у задоволенні порушених у зверненні питань – 5 звернень.
Згідно аналізу листів, пропозицій, заяв і скарг, які поступили в районну державну адміністрацію, найбільше звернень поступило з питань:
- соціального захисту – 12 (3);
- аграрної політики та земельних відносин – 11 (42);
- праця і заробітна плата – 10 (21);
- транспорту і зв’язку – 8 (2);
- комунального господарства – 3 (16);
- інші – 33 (30).
Найбільше заяв і скарг поступило від громадян Самбірської міської (21), Турківської міської (13), Старосамбірської міської (7), Добромильської міської (7), Рудківської міської (6), Новокалинівської міської (5) рад та жителів населених пунктів за межами району (6).
У вищі органи державної влади від жителів району за 2022 рік поступило всього звернень – 2 (за 2021 рік – 1): Секретаріат Президента України – 0, Верховну Раду України – 0, Кабінет Міністрів України – 1, обласну державну адміністрацію –1.
Упродовж 2022 року поступило 2 повторних та 9 колективних звернень.
На всі звернення заявники отримали відповіді та роз’яснення.
Керівництвом районної державної адміністрації проводиться робота, спрямована на позитивне вирішення проблем громадян, котрі звертаються за допомогою та сприяння зменшенню потоку звернень громадян у вищі органи влади, вирішення яких на лежить до компетенції районної державної адміністрації. Так, згідно розпорядження голови районної державної адміністрації від 31 грудня 2014 року № 577 «Про організацію та проведення особистого прийому громадян» голова та його заступники проводять особистий прийом громадян, ведуться відповідні записи в журналі особистого прийому громадян у відділі документообігу, контролю та розгляду звернень громадян районної державної адміністрації. Розпорядженням голови районної державної адміністрації від 5 липня 2021 року № 92 затверджено графіки особистого прийому громадян керівництвом Самбірської районної державної адміністрації.
Графіки прийому громадян керівництвом районної державної адміністрації та Львівської обласної державної адміністрації розміщені на вебсторінках районної державної адміністрації, вивішені в приміщені адмінбудинку та направлені в місцеві ради району. За 2022 рік керівництвом районної державної адміністрації всього прийнято на особистих прийомах 19 громадян. Підчас особистого прийому заявники отримали відповідні роз’яснення та отримали письмові відповіді на надані звернення згідно вимог чинного законодавства.
Строки розгляду звернень громадян були дотримані згідно вимог Закону України «Про звернення громадян».
Здійснюється аналіз роботи із зверненнями громадян з метою вивчення причин, що породжують повторні звернення. Розгляд звернень громадян знаходиться на постійному контролі в керівництва районної державної адміністрації.