Вступаючи у світ дорослих стосунків, старшокласники засвоюють загальнолюдські духовні цінності, виробляють своє ставлення до них, формують свій погляд та свої переконання. Цей вік сприятливий для розвитку відповідальності, впевненості (асертивності), самостійності, здатності до активної участі в житті суспільства і свого особистого життя, до конструктивного вирішення різних проблем самовизначення.
Асертивність (впевненість) є необхідною умовою існування особистості як суб’єкта активності, здатного до самостійного вибору напрямку фахового розвитку, життєвих цілей. Асертивна поведінка – це поведінка впевненої у собі людини, здатність людини відстоювати свою точку зору, не порушуючи моральних прав іншої людини.
21 березня 2019 року спеціалістами Самбірського районного центру соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді Марією Федишак та Оксаною Павлішак, проведено на базі Опорного ЗЗСО імені І. Франка с. Ралівка, тренінг з учнями 8 – 9 класів на тему «Асертивна поведінка. Поважаючи себе – поважай інших».
Мета тренінгу:
профілактика вживання психоактивних речовин у дитячому середовищі;
сприяти формуванню навичок асертивної поведінки;
розвиток вміння приймати рішення, вміння говорити «Ні»;
формування толерантного ставлення до оточуючих.
Тренінг спрямований на самоусвідомлення, розуміння самого себе, самоприйняття, та на основі цього формування відповідальної — асертивної (впевненої) поведінки. Асертивність - здатність людини відстоювати свою точку зору, не порушуючи моральних прав іншої людини. Це здатність оптимально реагувати на критику та вміння рішуче говорити собі та іншим «Ні», якщо цього вимагають обставини. Тренінг побудований не лише як тренування і розвиток навичок впевненої поведінки, а як система підходів до розуміння своїх потреб, можливостей, бажань, ставлення до самого себе, розвиток навичок конструктивної взаємодії з оточуючими.
Діти з цікавістю брали участь у тренінгу, моделювали ситуації сором’язливої, впевненої та агресивної поведінки, вчилися говорити «Ні», учасники рольової гри презентували проекти, виступаючи у ролі художників, журналістів та акторів, відтворюючи три способи поведінки під час спілкування.
Також були обговорені питання які цікавили дітей, як поводитися коли бачиш як іншого ображають, як захистити жертву, які слова підтримки сказати, як поступити з кривдником.