Вступаючи у світ дорослих стосунків, старшокласники засвоюють загальнолюдські духовні цінності, виробляють своє ставлення до них, формують свій погляд та свої переконання. Цей вік сприятливий для розвитку відповідальності, впевненості (асертивності), самостійності, здатності до активної участі в житті суспільства і свого особистого життя, до конструктивного вирішення різних проблем самовизначення.
Асертивність (впевненість) є необхідною умовою існування особистості як суб’єкта активності, здатного до самостійного вибору напрямку фахового розвитку, життєвих цілей. Асертивна поведінка – це поведінка впевненої у собі людини, здатність людини відстоювати свою точку зору, не порушуючи моральних прав іншої людини.
26 вересня 2018року психологом відділу соціальної роботи Самбірського районного центру соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді Марією Федишак та начальником відділу запобігання дитячої безпритульності, бездоглядності та профілактики правопорушень серед дітей служби у справах дітей райдержадміністрації Наталією Білас, проведено на базі Луківської НВК тренінг з учнями 10 – 11 класів на тему «Асертивна поведінка. Поважаючи себе – поважай інших»».
Мета тренінгу: сприяти формуванню у старшокласників навичок асертивної поведінки.
Тренінг спрямований на самоусвідомлення, розуміння самого себе, самоприйняття, та на основі цього формування відповідальної — асертивної (впевненої) поведінки. Асертивність передбачає усвідомлене ставлення до прийняття важливих рішень людиною, вміння відстояти власні переконання, узгодженість поведінки з внутрішніми мотивами і ціннісними орієнтаціями, самостійність і здатність брати на себе відповідальність при прийнятті рішень. Тренінг побудований не лише як тренування і розвиток навичок впевненої поведінки, а як система підходів до розуміння своїх потреб, можливостей, бажань, ставлення до самого себе, розвиток навичок конструктивної взаємодії з оточуючими.
Діти з цікавістю брали участь у тренінгу, моделювали ситуації сором’язливої, впевненої та агресивної поведінки, вчилися говорити «НІ», учасники рольової гри презентували проекти, виступаючи у ролі художників, журналістів та акторів, відтворюючи три способи поведінки під час спілкування.
У заході взяло участь 23 дітей старших класів.