Електронна трудова книжка – це цифровий варіант паперової трудової книжки.
Трудову книжку впровадили для удосконалення обліку трудової діяльності, зменшення паперового документообігу та ризиків пошкодження чи втрати паперових документів. Також це забезпечення зручного доступу працівників до даних про свою трудову діяльність, набутий страховий стаж, а в майбутньому – можливість автоматично оформити пенсію без відвідування Пенсійного фонду України.
Скановані копії трудових книжок до Пенсійного фонду України можуть подавати самі працівники чи їх роботодавці на вебпорталі електронних послуг з обов’язковим накладенням кваліфікованого електронного підпису або працівник, особисто, в сервісному центрі Пенсійного фонду України.
Перед поданням трудової книжки перевірте правильність написання відомостей та наявність необхідних підписів та печаток на першій сторінці (титульному аркуші) трудової книжки:
Вони мають відповідати даним паспорта.
Зверніть увагу на оформлення записів про зміну ПІБ:
Перевірте правильність заповнення розділу «Відомості про роботу»:
Як усунути виявлені недоліки?
Перелік документів, які підтверджують стаж для пенсії за відсутності в трудовій книжці необхідних записів або за наявності неправильних чи неточних записів про періоди роботи, визначено постановою Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку підтвердження наявного стажу роботи для призначення пенсій за відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній» від 12.08.1993 № 637.
Якщо ви не виявили жодних недоліків під час заповнення трудової книжки, то можете сканувати свій документ та завантажувати його в особистому кабінеті на вебпорталі Фонду (https://portal.pfu.gov.ua/).
Нагадуємо, що Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо обліку трудової діяльності працівника в електронній формі» від 5 лютого 2021 № 1217-IX, який набув чинності 10 червня 2021 року, внесено зміни до Кодексу законів про працю України щодо переведення обліку трудової діяльності працівника з паперової форми (у трудовій книжці) в електронну – у Реєстрі застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування.
Довідково: з часу впровадження сервісу «Електронна трудова книжка» на вебпорталі Пенсійного фонду України (з грудня 2019 року) до Головного управління ПФУ у Львівській області подали 441,7 тис. сканованих паперових трудових книжок для проведення оцифрування та переведення їх в електронну форму, з них страхувальники подали 258,8 тис., застрахованими особами – 182,9 тис.
Читайте також: Пенсійний фонд України завершив фінансування пенсій за березень