САМБІРСЬКА РАЙОННА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ
Р О З П О Р Я Д Ж Е Н Н Я
«15» липня 2025 року Самбір № 38
Про затвердження Положення про
місцеву автоматизовану систему
централізованого оповіщення
Самбірського району Львівської
області
На виконання статей 6, 39 Закону України «Про місцеві державні адміністрації», статті 19 та частини п’ятої статті 30 Кодексу цивільного захисту України, відповідно до пункту 10 Положення про організацію оповіщення про загрозу виникнення або виникнення надзвичайних ситуацій та зв’язку у сфері цивільного захисту, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27 вересня 2017 року № 733, враховуючи розпорядження начальника Львівської обласної військової адміністрації від 21 травня 2025 року № 21/0/5-25ДСК «Про затвердження Схеми територіальної автоматизованої системи централізованого оповіщення», розпорядження начальника районної військової адміністрації від 4 серпня 2023 року № 37-ВА «Про затвердження Положення пр Самбірську ланку територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту Львівської області», з метою забезпечення своєчасного оповіщення керівного складу органів управління та сил цивільного захисту і населення Самбірського району про загрозу виникнення або виникнення надзвичайних ситуацій у мирний час та особливий період
З О Б О В ’ Я З У Ю:
|
Голова |
|
Іван ІЛЬЧИШИН |
ЗАТВЕРДЖЕНО
розпорядження голови районної державної адміністрації
від «15» липня 2025 року №38
ПОЛОЖЕННЯ
про місцеву автоматизовану систему централізованого оповіщення Самбірського району Львівської області
Загальна частина
- прийом сигналів, команд, розпоряджень та повідомлень про загрозу виникнення або виникнення надзвичайних ситуацій від територіальної системи централізованого оповіщення (надалі – ТАСЦО) Львівської області та доведення їх до керівного складу органів управління та сил цивільного захисту Самбірської ланки;
- оповіщення членів районної комісії з питань техногенно-екологічної безпеки і надзвичайних ситуацій, районної комісії з питань евакуації, керівників територіальних спеціалізованих служб цивільного захисту місцевого рівня та їх чергових служб (відповідальних чергових), голів місцевих рад;
- оповіщення населення про загрозу виникнення або виникнення надзвичайних ситуацій та про ліквідацію їх наслідків через кінцеві сигнально-гучномовні пристрої, мережі телерадіомовлення, трансляція яких охоплює відповідну територію району, електронні засоби масової інформації та Інтернет-ресурси (сайти, соціальні мережі, месенджери, мобільні додатки тощо), які є найбільш поширеними на території району;
- інформування населення з питань цивільного захисту.
- програмно-апаратний комплекс керування МАСЦО (далі – ПАК): автоматизоване робоче місце із встановленим програмним забезпеченням: «Система автоматизованого виклику «НАБАТ», «Система автоматизованого запуску кінцевих сигнально-гучномовних пристроїв «НАБАТ ВО», «Система взаємодії та обміну інформацією «АСТРА НОВА»;
- серверна частина програмно-технічного комплексу ТАСЦО оповіщення населення та системи автоматизованого виклику (доступ до серверної частини організовується з використанням мережі Ethernet на базі Національної електронної комунікаційної мережі, мереж місцевих провайдерів та мережі передачі даних мобільного 3G/4G зв’язку);
- лінії (мережі) зв’язку та управління апаратурою та технічними засобами оповіщення і кінцевими сигнально-гучномовними пристроями;
- стаціонарне та мобільне (рухоме) обладнання гучномовного зв’язку;
- інтернет-ресурси (сайти, соціальні мережі, месенджери, спеціалізовані мобільні додатки тощо).
- оповіщення (інформування) осіб керівного складу органів управління та сил цивільного захисту, членів районної комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій, районної комісії з питань евакуації, керівників територіальних спеціалізованих служб цивільного захисту місцевого рівня та їх чергових служб, голів місцевих рад, інших визначених посадових осіб підприємств, установ та організацій;
- автоматизований запуск районної МАСЦО, МАСЦО органів місцевого самоврядування, локальних та об’єктових систем оповіщення;
- автоматизоване включення кінцевих сигнально-гучномовних пристроїв;
- обмін інформацією та повідомленнями з ТАСЦО.
Організація та забезпечення оповіщення про загрозу виникнення або виникнення надзвичайних ситуації
через сигнально-гучномовні пристрої, зокрема встановлені на транспортних засобах, що залучаються для оповіщення, електромеханічні сирени, електронні сирени, електронні інформаційні табло, ручні мегафони та інші технічні засоби;
через телерадіомовлення з використанням мереж ефірного (проводового, кабельного) мовлення із супроводженням субтитруванням, якщо інформація є голосовою та аудіо коментуванням, якщо вона є візуальною;
через Інтернет-ресурси (сайти, соціальні мережі, месенджери, мобільні додатки тощо).
Зазначені повідомлення повинні містити інформацію про характер та місце загрози виникнення або виникнення надзвичайної ситуації, можливу зону поширення надзвичайної ситуації, заходи безпеки.
Тексти повідомлень записуються в енергонезалежну пам’ять електронних сирен, а також на окремих електронних або оптичних носіях інформації та дублюються в паперовому вигляді, які зберігаються на радіотрансляційних вузлах і в апаратних телерадіоорганізацій незалежно від форми власності, інших чергових (диспетчерських) службах, об’єктів підвищеної небезпеки, підприємств, установ, організацій, закладів охорони здоров’я та соціальної сфери, навчальних закладів, торговельно-розважальних комплексів тощо, які залучені до оповіщення на об’єктовому рівні.
Тривалість звучання повідомлень, що передаються технічними засобами мовлення, повинна становити дві-п’ять хвилин, у разі потреби вони повторюються через кожні 10-15 хвилин.
Для проведення оповіщення та інформування населення через телевізійні та радіомережі відділом створюється система паролів та відгуків.
Телерадіоорганізації незалежно від форми власності оприлюднюють повідомлення про загрозу виникнення або виникнення надзвичайних ситуацій, а також іншу інформацію з питань цивільного захисту (відомості про надзвичайні ситуації, що прогнозуються або виникли, межі їх поширення і наслідки, а також способи та методи захисту від них) на безоплатній основі.
У разі неможливості переривання трансляції програм мовлення, оповіщення населення здійснюється безпосередньо з апаратних телерадіоорганізацій, на підставі укладених договорів відповідно до спільних інструкцій, які розробляються відділом за участю телерадіоорганізацій.
- організації чергової служби (відповідальних чергових) в районній державній адміністрації;
- організації взаємодії відділу з черговими (диспетчерськими) службами, що забезпечують оповіщення про загрозу виникнення або виникнення надзвичайної ситуації;
- організації та забезпечення підготовки персоналу оперативно-чергових, чергових (диспетчерських) служб (відповідальних чергових) до дій у разі загрози виникнення або виникнення надзвичайної ситуації;
- організаційно-технічної взаємодії районної МАСЦО із ТАСЦО, МАСЦО органів місцевого самоврядування, локальними, спеціальними та об'єктовими системами оповіщення;
- розроблення разом з операторами електронних комунікацій та телерадіокомпаніями, які залучаються до оповіщення та перевірок районної МАСЦО, порядку взаємодії під час передачі сигналів оповіщення та інформації з питань цивільного захисту;
- забезпечення встановлення на об'єктах операторів електронних комунікацій та телерадіокомпаній, які залучаються до оповіщення, спеціальних технічних засобів для передачі сигналів та інформації через програми телерадіомовлення;
- здійснення своєчасної модернізації та реконструкції районної МАСЦО з урахуванням змін у структурі управління та розвитку інформаційних і телекомунікаційних технологій;
- планування і проведення разом з операторами електронних комунікацій та телерадіокомпаніями, які залучаються до оповіщення, перевірок автоматизованих систем централізованого оповіщення, тренувань з передачею сигналів та інформації з питань цивільного захисту;
- проведення експлуатаційно-технічного обслуговування апаратури і технічних засобів оповіщення та технічних засобів електронних комунікацій, а також технічних перевірок їх працездатності;
- проведення заходів із забезпечення резервного електроживлення апаратури і технічних засобів оповіщення, мережевого обладнання та технічних засобів операторів електронних комунікацій, дистанційного діагностування їх стану;
- запобігання доступу сторонніх осіб до блоків управління апаратури і технічних засобів оповіщення МАСЦО з метою несанкціонованого запуску або відключення систем оповіщення;
- справності електронних комунікаційних мереж для передачі сигналів оповіщення та/або інформування.
Порядок застосування районної МАСЦО у разі загрози виникнення або виникнення надзвичайної ситуації
- повідомлення про фактичну обстановку, що склалася у зоні можливого виникнення або виникнення надзвичайних ситуацій;
- результатів аналізу прогнозованих даних, стану небезпеки природно-техногенного характеру в регіоні, що вимагають негайного проведення заходів для захисту населення і територій;
- пропозицій райдержадміністрації, органів місцевого самоврядування та керівників об'єктів, на території яких існує загроза виникнення або виникла надзвичайна ситуація;
- команди (сигналу) отриманому від ТАСЦО Львівської області через систему взаємодії та обміну інформацією «АСТРА НОВА»;
- вказівки голови (начальника) Львівської обласної державної (військової) адміністрації (через оперативно-чергову службу пункту управління Львівської облдержадміністрації).
Оповіщення може проводитись оперативно-черговою службою пункту управління Львівської облдержадміністрації відповідно до порядку взаємодії.
Технічні перевірки районної МАСЦО проводяться за розпорядженням голови Львівської облдержадміністрації та голови районної державної адміністрації. Перед проведенням технічної перевірки системи оповіщення протягом 3-ох днів населення попереджається про це через засоби масової інформації.
Самбірською районною державною адміністрацією та підприємством, що здійснює експлуатаційно-технічне обслуговування апаратури районної МАСЦО, технічних засобів оповіщення та електронних комунікацій, у разі несанкціонованого запуску системи проводиться розслідування, за результатами якого складається відповідний акт.
_________________________________________
Додаток
до Положення про місцеву автоматизовану систему централізованого оповіщення Самбірського району Львівської області
СХЕМА
організації оповіщення (інформування) Самбірської ланки ТП ЄДС ЦЗ
Львівської області про загрозу виникнення або виникнення НС