Самбірська

районна державна адміністрація

САМБІРСЬКА РАЙОННА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ
Р О З П О Р Я Д Ж Е Н Н Я
«4» грудня 2024 року Самбір №46

Про затвердження Інструкції з

організації внутрішнього контролю у

Самбірській районній державній адміністрації

На виконання статей 6, 39 та 41 Закону України «Про місцеві державні адміністрації», частини 3 статті 26 Бюджетного кодексу України,постанов Кабінету Міністрів України від 28 вересня 2011 року № 1001 «Деякі питання здійснення внутрішнього аудиту та утворення підрозділів внутрішнього аудиту», від 12 грудня 2018 року № 1062 «Про затвердження Основних засад здійснення внутрішнього контролю розпорядниками бюджетних коштів та внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 28 вересня 2011 року № 1001», Методичних рекомендацій з організації внутрішнього контролю розпорядниками бюджетних коштів у своїх закладах та у підвідомчих бюджетних установах, затверджених наказом Міністерства фінансів України від 14 вересня 2012 року № 995 (зі змінами), враховуючи розпорядження голови Львівської обласної державної адміністрації від 20 січня 2021 року № 34/0/5-21 «Про затвердження Інструкції з організації внутрішнього контролю у Львівській обласній державній адміністрації»

З О Б О В ’ Я З У Ю:

  1. Затвердити Інструкцію з організації внутрішнього контролю у Самбірській районній державній адміністрації (далі – Інструкція), що додається.
  2. Керівника апарату та структурних підрозділів районної державної адміністрації забезпечити дотримання вимог цієї Інструкції.
  3. Координацію роботи та узагальнення інформації щодо виконання цього розпорядження покласти на фінансове управління районної державної адміністрації (М. Котик).
  4. Контроль за виконанням розпорядження залишаю за собою.

 

 

Голова

 

Іван ІЛЬЧИШИН

 

ЗАТВЕРДЖЕНО
розпорядження голови
районної державної адміністрації
від «4»грудня 2024 року № 46

 

ІНСТРУКЦІЯ
з організації внутрішнього контролю у Самбірській районній державній адміністрації

І. Загальні положення.

1.1. Інструкція з організації внутрішнього контролю (далі – Інструкція) у Самбірській районній державній адміністрації розроблена для використання під час організації та забезпечення здійснення внутрішнього контролю в апараті та структурних підрозділах районної державної адміністрації.

В Інструкції відображаються організаційно-правові засади внутрішнього контролю в районної державної адміністрації.

Інструкція базується на системі формалізованих та задокументованих правил і контрольних процедур, чіткому визначенні й закріпленні повноважень та відповідальності, які визначаються Регламентом, положеннями про апарат, про структурні підрозділи районної державної адміністрації, посадовими інструкціями працівників – державних службовців (далі – працівники).

Сфера застосування інструкції охоплює питання планування діяльності, матеріально-технічного, фінансового та інших видів забезпечення установи, питання управління матеріальними, інформаційними ресурсами та нематеріальними активами, персоналом, адміністративно-господарськими процесами.

1.2. В Інструкції наведені нижче терміни вживаються у такому значенні:

внутрішній контроль – комплекс правил і заходів, запроваджених головою для забезпечення дотримання законності та ефективності використання бюджетних коштів, досягнення результатів, стратегічних пріоритетів, стратегічних цілей відповідно до визначених місій, мети, завдань, планів і вимог щодо діяльності апарату та структурних підрозділів районної державної адміністрації;

внутрішнє середовище (середовище контролю) – це існуючі в діяльності суб’єкта внутрішнього контролю процеси, операції, порядки, структури та розподіл повноважень щодо їх виконання, правила та принципи управління людськими й іншими ресурсами, правила професійної етики тощо, які спрямовані на забезпечення виконання завдань і функцій та досягнення встановлених мети (місії), стратегічних й інших цілей, планів і вимог щодо діяльності;

ідентифікація ризиків – визначення ризиків за категоріями (зовнішні та внутрішні) та видами (законодавчі, операційно-технологічні, програмно-технічні, кадрові, фінансово-господарські, репутаційні);

інформація – будь-які відомості та / або дані, які можуть бути збережені на матеріальних носіях або відображені в електронному вигляді;

інформаційний потік – це рух (шляхи та процеси передачі) інформації для забезпечення взаємозв’язку (обміну інформацією) між окремими структурними підрозділами та працівниками в середині установи, а також, між райдержадміністрацією та зовнішнім середовищем;

керівництво – голова районної державної адміністрації, заступники голови районної державної адміністрації, керівник апарату районної державної адміністрації, керівники структурних підрозділів районної державної адміністрації;

об’єкти внутрішнього контролю – адміністративні, фінансово-господарські, технологічні та інші процеси, здійснення яких забезпечується структурними підрозділами та працівниками районної державної адміністрації в межах визначених повноважень та відповідальності;

операції – окремі частини процесу, які здійснюються у визначеній послідовності при виконанні завдань, функцій суб’єктами внутрішнього контролю;

процес – це завершена, з точки зору змісту, хронологічної і логічної черговості, послідовність операцій, необхідних для виконання визначених положенням функцій та завдань, покладених на районну державну адміністрацію зі створення економічно значущого об’єкта (надання бюджетної послуги);

ризик – це ймовірність настання події, що матиме негативний вплив на здатність районної державної адміністрації реалізовувати завдання і функції та досягати визначеної мети (місії), стратегічних та інших цілей діяльності районної державної адміністрації;

суб’єкти внутрішнього контролю – районна державна адміністрація, її апарат та структурні підрозділи районної державної адміністрації, керівники та працівники районної державної адміністрації, її апарату та її структурних підрозділів в межах своєї відповідальності;

функції – основні напрямки діяльності суб’єкта внутрішнього контролю, в яких відображаються та конкретизуються її завдання, визначаються її сутність та призначення;

Терміни «бюджетні установи», «внутрішній аудит», «внутрішній контроль», «розпорядник бюджетних коштів», «управління бюджетними коштами» вживаються у значенні, що застосовується у Бюджетному кодексі України.

1.3. Інструкція розроблена з урахуванням вимог:

Статті 26 Бюджетного кодексу України;

постанови Кабінету Міністрів України від 28 вересня 2011 року № 1001 «Деякі питання здійснення внутрішнього аудиту та утворення підрозділів внутрішнього аудиту»;

постанови Кабінету Міністрів України від 12 грудня 2018 року № 1062 «Про затвердження Основних засад здійснення внутрішнього контролю розпорядниками бюджетних коштів та внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 28 вересня 2011 року № 1001»;

Регламенту Самбірської районної державної адміністрації, затвердженого розпорядженням голови районної державної адміністрації від 1 квітня 2020 року № 79;

Стандартів внутрішнього аудиту, затверджених наказом Міністерства фінансів України від 4 жовтня 2011 року № 1247, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 20 жовтня 2011 року за № 1219/19957 (зі змінами);

Методичних рекомендацій з організації внутрішнього контролю розпорядниками бюджетних коштів у своїх закладах та у підвідомчих бюджетних установах, затверджених наказом Міністерства фінансів України від 14 вересня 2012 року № 995 (зі змінами);

Порядку організації, планування і проведення внутрішніх аудитів, документування та реалізації їх результатів у діяльності Самбірської районної державної адміністрації, затвердженого розпорядженням голови районної державної адміністрації 16 березня 2023 року № 10.

1.4. Система внутрішнього контролю – впроваджені головою районної державної адміністрації політики, правила і заходи, які забезпечують функціонування, взаємозв’язок та підтримку всіх елементів внутрішнього контролю і спрямовані на досягнення визначеної мети (місії), стратегічних та інших цілей, завдань, планів і вимог щодо діяльності районної державної адміністрації.

Внутрішній контроль (фінансове управління і контроль) слід розуміти не як окрему подію чи обставину, а як цілісний процес, який здійснюється керівництвом та працівниками районної державної адміністрації.

Внутрішній контроль – це діяльність, що здійснюється суб’єктами внутрішнього контролю згідно з внутрішніми регламентами, запровадженими керівництвом районної державної адміністрації, для забезпечення:

досягнення визначених цілей у найбільш ефективний, результативний та економний спосіб;

додержання вимог законодавства при виконанні покладених на  райдержадміністрацію завдань;

упередження потенційних подій, які негативно впливають на досягнення цілей;

контролю з боку керівництва районної державної адміністрації за організацією діяльності суб’єктів внутрішнього контролю, за розподілом повноважень та відповідальності між ними при виконанні функцій, процесів, операцій;

достовірності, повноти, об’єктивності та своєчасності надання керівництву районної державної адміністрації інформації для прийняття відповідних управлінських рішень;

ведення фінансово-господарської діяльності відповідно до вимог законодавства;

дієвого управління інформаційними потоками (отриманням, передаванням, зберіганням інформації) та забезпечення інформаційної безпеки.

1.5. Внутрішній контроль в районної державної адміністрації будується на принципах:

безперервності – політики, правил та заходів, спрямованих на досягнення визначеної мети (місії), стратегічних та інших цілей діяльності районної державної адміністрації, мінімізацію впливу ризиків, застосовуються постійно для своєчасного реагування на зміни, які стосуються діяльності районної державної адміністрації;

законності – дотримання суб’єктами внутрішнього контролю вимог законодавства, а також визначених функцій, процесів, операцій;

об’єктивності – прийняття управлінських рішень на основі повної та достовірної інформації, що ґрунтується на документальних та фактичних даних і виключає вплив суб’єктивних факторів;

делегування повноважень – розподіл повноважень та чітке визначення обов’язків керівництва та працівників районної державної адміністрації, надання їм відповідних прав та ресурсів, необхідних для виконання посадових обов’язків;

методологічної єдності – єдність норм, правил та процедур при організації внутрішнього контролю, які дозволяють визначити якість та ефективність виконання суб’єктами внутрішнього контролю функцій, процесів та операцій, а також забезпечення максимального охоплення стандартизованими контрольними процедурами всіх аспектів їх діяльності;

відповідальності – керівництво та працівники районної державної адміністрації несуть відповідальність за свої рішення, дії та виконання завдань у рамках посадових обов’язків;

превентивності – завчасне здійснення заходів контролю для запобігання виникненню відхилень від встановлених норм;

розмежування внутрішнього контролю та внутрішнього аудиту – внутрішній аудит здійснюється для оцінки функціонування системи внутрішнього контролю в районної державної адміністрації, надання рекомендацій щодо її поліпшення без безпосереднього здійснення заходів з організації внутрішнього контролю, управління ризиками і прийняття управлінських рішень про управління фінансовими та іншими ресурсами;

відкритості – запровадження механізмів зворотного зв’язку та забезпечення необхідного ступеня прозорості при проведенні оцінки системи внутрішнього контролю.

1.6. Управлінська відповідальність та підзвітність керівника та працівників райдержадміністрації ґрунтується на вимогах законодавства і стосується всієї діяльності районної державної адміністрації, зокрема щодо:

визначення мети (місії), стратегічних цілей, завдань, заходів та очікуваних результатів діяльності з урахуванням наявних ресурсів в плані діяльності райдержадміністрації на плановий та наступні за плановим два бюджетні періоди;

формування бюджетних запитів, порядків використання бюджетних коштів, складання та виконання кошторису районної державної адміністрації та структурних підрозділів, паспортів бюджетних програм;

управління бюджетними коштами (прийняття рішення щодо делегування повноважень на виконання бюджетної програми розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня та / або одержувачам бюджетних коштів, здійснення внутрішнього контролю за повнотою надходжень, взяттям бюджетних зобов’язань розпорядниками бюджетних коштів нижчого рівня та одержувачами бюджетних коштів і витрачанням ними бюджетних коштів, оцінки ефективності бюджетних програм) тощо;

організації та ведення бухгалтерського обліку, складання та подання звітності;

здійснення контрольних функцій;

здійснення закупівель товарів, робіт і послуг;

управління об’єктами державної власності;

проведення правової роботи та роботи з персоналом;

проведення діяльності з протидії та запобігання корупції;

забезпечення режиму секретності та інформаційної безпеки, захисту інформації в інформаційних, телекомунікаційних та інформаційно-телекомунікаційних системах;

організації документообігу, в тому числі електронного документообігу, та управлінні інформаційними потоками;

взаємодії із засобами масової інформації та громадськістю;

інших питань, пов’язаних з функціонуванням установи.

1.7. Внутрішній контроль складається з таких взаємопов’язаних компонентів, які стосуються всіх підрозділів, дій і процесів в районної державної адміністрації:

внутрішнє середовище (середовище контролю);

управління ризиками (у тому числі ідентифікація та оцінка ризиків);

заходи контролю;

моніторинг;

інформація та комунікація.

1.8. Організація та здійснення внутрішнього контролю в районної державної адміністрації забезпечується шляхом:

видання/затвердження керівником апарату та структурних підрозділів районної державної адміністрації внутрішніх розпорядчих документів (наказів, правил, положень, порядків, посадових інструкцій тощо), спрямованих на належне функціонування внутрішнього середовища, забезпечення здійснення управління ризиками, вжиття заходів контролю, налагодження комунікації та обміну інформацією в районної державної адміністрації та здійснення моніторингу тощо;

виконання планів, функцій та завдань керівниками, працівниками апарату та структурних підрозділів, визначених законодавчими актами та внутрішніми документами, інформування керівництва районної державної адміністрації про ризики, що виникають у ході виконання покладених на них завдань і функцій, вжиття відповідних заходів контролю та моніторингу, обміну інформацією тощо;

запровадження чітких систем (порядків) планування діяльності, контролю за їх виконанням та звітування про виконання планів, завдань і функцій, оцінки досягнутих результатів та за необхідності своєчасного коригування планів діяльності;

оцінки функціонування системи внутрішнього контролю головою районної державної адміністрації, керівником апарату та керівниками структурних підрозділів районної державної адміністрації об’єктивних і незалежних рекомендацій щодо її удосконалення.

1.9. У внутрішніх розпорядчих документах суб’єкта внутрішнього контролю можуть встановлюватися інші питання внутрішнього контролю, вимоги до його організації та здійснення з урахуванням особливостей діяльності відповідного суб’єкта внутрішнього контролю.

ІІ. Внутрішнє середовище.

2.1. Внутрішніми документами установи повинні бути врегульовані такі питання щодо внутрішнього середовища:

встановлення мети (місії) та стратегічних цілей діяльності установи;

визначення організаційної структури, повноважень, відповідальності та підзвітності керівництва і працівників районної державної адміністрації;

відповідальності і контролю керівництва за дотриманням законодавства, бюджетної дисципліни та внутрішніх порядків і процедур районної державної адміністрації;

встановлення переліку завдань та функцій, їх розподіл та закріплення за виконавцями (співвиконавцями);

планування діяльності;

забезпечення додержання працівниками вимог законодавства у сфері запобігання і виявлення корупції, правил етичної поведінки;

складення та подання звітності про результати діяльності (порядки запровадження управлінської відповідальності та підзвітності, включаючи показники, досягнуті під час виконання поставлених завдань та заходів, рівні, форми та строки звітування).

2.2. Внутрішнє середовище (середовище внутрішнього контролю) – це процеси, операції, регламенти, структури та розподіл повноважень щодо їх виконання, правила та принципи управління людськими ресурсами, спрямовані на забезпечення виконання районною державною адміністрацією завдань і функцій та досягнення встановлених мети (місії), стратегічних та інших цілей, планів і вимог щодо діяльності районної державної адміністрації.

Внутрішнє середовище (середовище контролю) є основою для усіх інших елементів внутрішнього контролю та містить такі аспекти:

організаційну структуру з наявністю чіткого опису мети, функцій, завдань діяльності районної державної адміністрації; затверджену структуру організації; функціональний розподіл повноважень та відповідальності; внутрішні положення про структурні підрозділи, посадові інструкції, у яких визначено обов’язки та відповідальність кожного працівника; кваліфікаційні вимоги до посад; внутрішні регламенти проведення процедур, операцій; напрямів звітування кожного структурного підрозділу районної державної адміністрації тощо;

прийняті в районної державної адміністрації принципи та правила управління персоналом: внутрішні документи організації, що регулюють питання роботи із персоналом; методи, які використовуються для підбору працівників, їх навчання, оцінки, заохочення і просування по службі; здійснення добору кадрів, з відповідною освітою та досвідом, розподіл управлінських обов’язків; наявність взаємозв’язку між кадровою політикою установи та системою внутрішнього контролю;

рівень порядності, етичних цінностей: наявність в районної державної адміністрації внутрішніх документів, що регулюють питання поведінки персоналу та етики взаємовідносин (Кодекс етики); відношенням керівництва та персоналу до питань дотримання вимог таких документів; наявності фактів порушень прийнятих норм етики та реагування керівництва районної державної адміністрації на такі факти. Професійна компетентність персоналу та яким чином в установі підтримується рівень компетентності персоналу, а саме наявність в установі формалізованих (визначених внутрішніми документами) вимог щодо підтримки та підвищення фахових знань та навичок персоналу та фактичного виконання таких вимог;

наявні в районної державної адміністрації процедури внутрішнього контролю. Зокрема, наявність в районної державної адміністрації інструкції (інших внутрішніх регламентів) з внутрішнього контролю; якості цих документів; а також видів та заходів контролю, що фактично виконуються організацією; слабких і сильних сторін існуючих заходів контролю та можливого їх вдосконалення.

2.3. Внутрішнє середовище складається зі суб’єктів внутрішнього контролю та об’єктів внутрішнього контролю, до яких належать функції, процеси та операції, що здійснюються суб’єктами внутрішнього контролю для досягнення встановлених цілей в межах визначених повноважень та відповідальності.

Внутрішнє середовище визначає розподіл повноважень і відповідальності між суб’єктами внутрішнього контролю.

Керівник районної державної адміністрації організовує та забезпечує ефективне функціонування системи внутрішнього контролю в районної державної адміністрації.

Заступники керівника районної державної адміністрації, керівники (заступники керівників) структурних підрозділів районної державної адміністрації, у межах визначених повноважень організовують внутрішній контроль та забезпечують дотримання принципів, визначених пунктом 1.5 розділу I цієї Інструкції.

Районна державна адміністрація, структурні підрозділи районної державної адміністрації та допоміжні органи створені в них, виконують відповідні функції, процеси та операції в межах повноважень та відповідальності, визначених положенням про районну державну адміністрацію, структурні підрозділи районної державної адміністрації та допоміжні органи створені в них, затвердженими у встановленому порядку.

Працівники районної державної адміністрації виконують функції, процеси та операції в межах повноважень та відповідальності, визначених посадовими інструкціями, затвердженими у встановленому порядку.

2.4. Для здійснення координації та узагальнення інформації щодо впровадження системи внутрішнього контролю та управління ризиками в районної державної адміністрації визначається відповідальна особа (далі – відповідальна особа в районної державної адміністрації), до обов’язків якої входить:

забезпечення організації процесу управління ризиками їх аналіз на основі експертних висновків суб’єктів внутрішнього контролю;

формування та подання на затвердження керівнику районної державної адміністрації Плану заходів щодо управління ризиками;

формування та подання, для узагальнення відповідальній особі за координацію впровадження внутрішнього контролю в районної державної адміністрації, на основі затвердженого керівником районної державної адміністрації Плану заходів щодо управління ризиками, пропозицій до Плану заходів щодо управління ризиками.

В межах структурного підрозділу районної державної адміністрації при організації внутрішнього контролю керівники структурних підрозділів районної державної адміністрації визначають відповідального працівника за забезпечення:

документування ризиків та способів реагування на них;

впровадження на практиці ефективних способів реагування на ризики;

перегляду на регулярній основі оцінки ризиків і врахування відповідних змін та обставин (далі – відповідальний працівник в структурному підрозділі).

ІІІ. Управління ризиками

3.1. Ідентифікація ризиків – це діяльність суб’єктів внутрішнього контролю з визначення та опису ймовірних подій, які негативно впливатимуть на їх здатність виконувати відповідні процеси.

Ідентифікація ризиків полягає у визначенні ймовірних подій, які матимуть негативний вплив на здатність районної державної адміністрації виконувати визначені актами законодавства та внутрішніми організаційно-розпорядчими документами завдання і функції для досягнення мети та стратегічних цілей.

3.1.1. Ідентифікація ризиків здійснюється керівником кожного структурного підрозділу районної державної адміністрації (в межах повноважень – відповідальним працівником в структурному підрозділі) за кожним основним процесом та операцією, відповідно до функціональних повноважень.

Ідентифікація ризиків передбачає визначення та класифікацію ризиків за категоріями і видами, а також, систематичний перегляд ідентифікованих ризиків з метою виявлення нових та / або таких, що зазнали змін.

3.1.2. Класифікація ризиків застосовується для визначення джерела конкретного виду ризику та забезпечення застосування відповідних інструментів та методів управління ризиком, які здатні максимально зменшити його негативний вплив на діяльність районної державної адміністрації.

Ідентифікація ризиків передбачає:

а) визначення та класифікацію ризиків за категоріями і видами.

За категоріями ризики поділяються на:

зовнішні – це потенційні події, які є зовнішніми по відношенню до районної державної адміністрації та ймовірність виникнення яких не пов’язана з виконанням суб’єктами внутрішнього контролю відповідних процесів, операцій;

внутрішні – це потенційні події, ймовірність виникнення яких безпосередньо пов’язана з виконанням суб’єктом внутрішнього контролю відповідних процесів, операцій.

В розрізі категорій ризики поділяються на види. Вид ризику характеризує джерело появи ризикової ситуації, а саме:

законодавчі ризики – це ризики, ймовірність виникнення яких пов’язана із відсутністю, суперечністю або нечіткою регламентацію виконання операції у відповідних нормативно-правових актах, законодавчими змінами тощо;

операційно-технологічні ризики – це ризики, ймовірність виникнення яких пов’язана із порушенням визначеного порядку виконання операції, зокрема термінів та формату подання документів, розподілу повноважень з виконання операції тощо;

програмно-технічні ризики – це ризики, ймовірність виникнення яких пов’язана із відсутністю прикладного програмного забезпечення або змін до нього відповідно до діючої нормативно-правової бази, неналежною роботою або відсутністю необхідних технічних засобів тощо;

кадрові ризики – це ризики, ймовірність виникнення яких пов’язана із неналежною професійною підготовкою працівників районної державної адміністрації, неналежним виконанням ними посадових інструкцій тощо;

фінансово-господарські ризики – це ризики, ймовірність виникнення яких пов’язана із фінансово-господарським станом районної державної адміністрації, зокрема неналежним ресурсним, матеріальним забезпеченням тощо;

б) здійснення систематичного перегляду ідентифікованих ризиків з метою виявлення нових та таких, що зазнали змін:

при перегляді ризиків враховуються зміни в економічному та нормативно-правовому середовищі, внутрішніх і зовнішніх умовах функціонування районної державної адміністрації, а також відповідно до нових або переглянутих завдань діяльності у системі районної державної адміністрації.

3.1.3. Ідентифікація ризиків може здійснюватися із застосуванням методів визначення ризиків на рівні усієї районної державної адміністрації (метод «згори донизу») та на рівні конкретних операцій / ділянки роботи (метод «знизу догори»).

Визначення ризиків на рівні конкретних операцій / ділянки роботи (метод «знизу догори») здійснюється у кожному структурному підрозділі районної державної адміністрації його керівниками та працівниками в ході виконуваних ними функцій і завдань та визначення пов’язаних з ними ризиків:

1) визначають перелік ризиків та класифікують кожен ризик у розрізі категорії та виду ризику;

2) здійснюють оцінку ризиків за критеріями ймовірності виникнення ризику і впливу його на спроможність суб’єкта внутрішнього контролю досягати визначені стратегічні цілі.

3.2. Оцінка ризиків – це визначення ступеню ризиків на основі експертних висновків суб’єктів внутрішнього контролю за критеріями ймовірності виникнення ризиків та їх впливу на спроможність суб’єктів внутрішнього контролю досягати визначені стратегічні цілі. Зазначена оцінка здійснюється за 3 бальною шкалою.

3.2.1. Ймовірність виникнення ризику означає вірогідність, можливість виникнення того чи іншого ризику у певний проміжок часу.

За ймовірністю виникнення, ризики оцінюються за критеріями:

низької ймовірності виникнення (1 бал). Це ризики, виникнення яких мінімальне або віддалене (з вірогідністю 0-40%). Ризики, вплив яких призводить до мінімального або незначного зниження спроможності, що може заважати продовженню виконання завдань та функцій за одним напрямом, при цьому можливе швидке відновлення у роботі;

середньої ймовірності виникнення (2 бали). Це ризики, що виникали 1-2 рази за останній рік та щодо яких існує ймовірність виникнення у майбутньому (з вірогідністю 41-80%). Ризики, вплив яких призводить до суттєвого зниження / втрати спроможності, що може заважати продовженню виконання завдань та функцій за одним / декількома напрямами, при цьому можливе повільне відновлення у роботі;

високої ймовірності виникнення (3 бали). Це ризики, які регулярно виникають протягом останнього року або очікуються (з вірогідністю 81-100%). Ризики, вплив яких призводить до відсутності можливості продовжувати звично виконувати завдання та функції. Збій за всіма напрямами діяльності, повільне відновлення у роботі.

3.2.2. Вплив ризику представляє собою суттєвість із якою подія / ризик може вплинути на спроможність районної державної адміністрації досягати поставлені цілі, у разі виникнення.

За впливом ризики оцінюються за критеріями:

низького рівня впливу (1 бал). Це ризики, вплив яких є мінімальний та / або невеликої тяжкості на досягнення суб’єктами внутрішнього контролю визначених цілей. До таких ризиків можуть бути віднесені окремі прорахунки у діяльності виконавців, несвоєчасне опрацювання окремих документів, недостатній рівень професійних знань окремих посадових осіб та інші;

середнього рівня впливу (2 бали). Це ризики, вплив яких є середньої тяжкості на досягнення суб’єктами внутрішнього контролю визначених цілей. До цієї категорії ризиків може бути віднесено, зокрема, відсутність документації, неналежна якість проведення оформлення результатів інвентаризації, використання майна та ресурсів не за цільовим призначенням та інші;

високого рівня впливу (3 бали). Це ризики, вплив яких є тяжким т/ або особливо тяжким на досягнення суб’єктами внутрішнього контролю визначених цілей. До них, зокрема, належать нормативна неврегульованість (зарегульованість) окремих управлінських процесів, висока ймовірність корупції та шахрайства, неефективність та втрата контролю за управлінськими процесами, відсутність бухгалтерського обліку, висока плинність кадрів, невизначеність відповідальності за виконання окремих функції та інші.

3.2.3. Найважливішими є ризики, які мають найвищу ймовірність і найвищий рівень впливу на спроможність у досягненні стратегічних цілей. Найменш важливими є ризики, які мають нижчу ймовірність і нижчий рівень такого впливу. Балансом має бути концентрація уваги на ризиках з високою ймовірністю і високим рівнем впливу у системі районної державної адміністрації. Кінцевим результатом стане визначення для кожного ризику числового значення ймовірності і рівня впливу.

3.2.4. Керівництво районної державної адміністрації всіх рівнів насамперед інформується щодо сфер діяльності з «високою» ймовірністю виникнення ризиків та їх «високим» ступенем впливу (пріоритетні / ключові) для прийняття рішення щодо вжиття заходів контролю з метою попередження чи обмеження таких ризиків.

Стосовно ризиків із меншими значеннями – рішення щодо способів реагування та вжиття заходів можуть прийматися керівниками структурних підрозділів районної державної адміністрації, в межах їх повноважень та компетенції, а у разі потреби, інформування керівництва районної державної адміністрації всіх рівнів про прийняті рішення.

3.3. Способи реагування на ризики (управління ними).

Ефективне управління ризиками передбачає:

здійснення аналізу діяльності суб’єктів внутрішнього контролю;

збір, систематизацію та аналіз інформації щодо проведеної суб’єктами внутрішнього контролю ідентифікації та оцінки ризиків;

розроблення суб’єктами внутрішнього контролю пропозицій до Плану заходів щодо управління ризиками. Враховуючи результати оцінки ризиків, керівництво районної державної адміністрації приймає рішення, в якій формі реагувати на ризики.

3.3.1. Визначення способів реагування на ідентифіковані та оцінені ризики полягає у прийняті рішення керівництвом районної державної адміністрації щодо зменшення, прийняття, розділення чи уникнення ризику:

Зменшення ризику означає вжиття заходів, які сприяють зменшенню або повному усуненню ймовірності виникнення ризиків та / або їх впливу. Включає низку операційних рішень, що приймаються щоденно.

Прийняття ризику означає, що жодних дій щодо нього не робитиметься. Такі рішення приймаються, якщо: за результатами оцінки ризику видно, що його вплив на діяльність буде мінімальним; витрати на заходи контролю будуть надто високими; суб’єкти внутрішнього контролю нічого не можуть зробити з цього приводу.

Розділення (передача) ризику означає зменшення ймовірності або впливу ризику шляхом поділу цього ризику із іншими зацікавленими сторонами, або перенесення частини ризику.

Уникнення ризику означає призупинення (припинення) діяльності (функції, процесу, операції), що призводить до підвищення ризику (вирішення питання доцільності нового методу надання послуг, питання продовження певного проєкту).

3.3.2. Рішення щодо реагування на ризики приймаються разом із визначенням допустимого рівня ризику, який районна державна адміністрація може прийняти, не вживаючи заходів контролю. Визначення допустимого рівня ризику є суб’єктивним процесом, однак залишається важливим аспектом управління ризиками.

При прийнятті рішення щодо способів реагування на ризик керівництво має звертає увагу на:

оцінку ймовірності та впливу ризику;

витрати, пов’язані з реагуванням на ризик, порівняно з отриманою вигодою від його зменшення;

чи не створює обраний спосіб реагування на ризик додаткових ризиків.

Суб’єкти внутрішнього контролю запроваджують та підтримують ефективні заходи внутрішнього контролю, які б забезпечили прийнятний рівень ризиків.

3.3.3. Процес управління ризиками має вертикальну структуру та здійснюється з урахуванням наступного розподілу ризиків між суб’єктами внутрішнього контролю:

ризик, який оцінено в числових значеннях від 1 до 2 потребує прийняття рішень або вжиття заходів контролю на рівні керівників (заступників керівників) структурних підрозділів районної державної адміністрації;

ризик, який оцінено в числових значеннях від 3 до 4, потребує прийняття рішень або вжиття заходів контролю на рівні керівника (заступників керівника) районної державної адміністрації;

ризик, який оцінено в числових значеннях від 6 до 9, потребує прийняття рішень або вжиття заходів контролю виключно на рівні голови районної державної адміністрації.

3.4. Реєстр ризиків.

3.4.1. Документування ризиків здійснюється відповідальною особою за здійснення координації впровадження внутрішнього контролю в районної державної адміністрації шляхом складання Реєстру класифікованих ризиків, оцінених за критеріями ймовірності та ступенем впливу ризиків, визначених для конкретних функцій і завдань, із зазначенням категорії та виду ризику, оцінки та загального результату рівня ризиковості, пропозиції щодо способів реагування на ризики та заходів контролю, відповідальної особи за виконання заходу контролю тощо (додаток 1).

3.4.2. Перегляд ризиків здійснюється щороку.

ІV. Заходи контролю.

4.1. Заходи контролю – сукупність запроваджених в районної державної адміністрації управлінських дій, які здійснюються керівництвом та працівниками районної державної адміністрації для впливу на ризики з метою досягнення установою визначених мети (місії), стратегічних та інших цілей, завдань, планів і вимог щодо діяльності районної державної адміністрації.

Заходи контролю здійснюються на всіх рівнях діяльності районної державної адміністрації щодо усіх функцій і завдань та включають відповідні правила і процедури, найбільш типовими серед яких є:

1) встановлення процедур авторизації та підтвердження (зокрема, отримання дозволу відповідальних посадових осіб на виконання операцій шляхом візування, погодження, затвердження документів);

2) розмежування обов’язків між працівниками для зниження ризиків допущення помилок чи протиправних дій та своєчасного виявлення таких дій;

3) контроль за доступом до матеріальних та нематеріальних ресурсів, облікових записів, а також закріплення відповідальності за збереження і використання ресурсів, що зменшує ризик їх втрати чи неправильного використання (наприклад, укладання договорів про матеріальну відповідальність, видача довіреностей, встановлення режимів доступу до інформаційних ресурсів тощо);

4) забезпечення захисту інформаційних, телекомунікаційних та інформаційно-телекомунікаційних систем;

5) визначення правил і вимог до здійснення операцій та контролю за законністю їх виконання;

6) контроль за достовірністю проведених операцій, перевірка процесів та операцій до та після їх проведення, звірка облікових даних з фактичними (наприклад, порівняння кількості поставлених товарів з кількістю товарів, що було фактично замовлено);

7) оцінка загальних результатів діяльності районної державної адміністрації, окремих функцій та завдань шляхом оцінювання їх ходу та результатів на предмет ефективності та результативності, відповідності нормативно-правовим актам та внутрішнім регламентам, правилам та процедурам районної державної адміністрації;

8) систематичний перегляд роботи кожного працівника районної державної адміністрації для визначення якості виконання поставлених завдань;

9) інші правила та процедури, в тому числі визначені положенням установи, внутрішніми документами про систему контролю за виконанням документів, правила внутрішнього трудового розпорядку працівників районної державної адміністрації тощо.

4.2. Більшість заходів контролю здійснюється відповідно до законодавства та інших нормативно-правових актів (наприклад, інвентаризації, подвійний підпис на фінансових документах, правова та антикорупційна експертиза, контроль виконавської дисципліни тощо). Решта заходів контролю, залежно від обраних способів реагування на ризики, запроваджується керівниками структурних підрозділів районної державної адміністрації самостійно або за рішенням голови.

4.3. Заходи контролю визначаються в Плані заходів щодо управління ризиками (додаток 2).

Здійснення заходів контролю має бути підтверджено документально.

4.4. Керівники структурних підрозділів районної державної адміністрації затверджують Реєстри класифікованих ризиків та Плани заходів щодо управління ризиками і подають до 30 жовтня відповідальній особі за здійснення координації впровадження внутрішнього контролю в районної державної адміністрації для узагальнення (додаток 3).

Відповідальна особа за здійснення координації впровадження внутрішнього контролю в районної державної адміністрації опрацьовує отриману інформацію і, в разі потреби, надає власну оцінку поданих ризиків та здійснює коригування наданих пропозицій до Плану заходів щодо управління ризиками.

За результатами здійсненого аналізу ризики, які оцінено в числових значеннях від 6 до 9 включаються до зведеного плану заходів щодо управління ризиками в районної державної адміністрації (додаток 4).

Відповідальна особа в районної державної адміністрації подає на затвердження голові зведений план заходів щодо управління ризиками до 30 листопада.

  1. Інформація та комунікація

5.1. Ефективна система інформаційного та комунікаційного обміну передбачає надання повної, своєчасної та достовірної інформації:

керівництву районної державної адміністрації всіх рівнів щодо виконання завдань і функцій, ідентифікації та оцінки ризиків, стану реалізації заходів контролю та моніторингу, впровадження їх результатів, впровадження рекомендацій за результатами внутрішніх аудитів та обов’язкових вимог за результатами контрольних заходів зовнішніх контролюючих органів, для прийняття ним відповідних управлінських рішень;

працівникам районної державної адміністрації для належного забезпечення реалізації ними завдань та функцій, покладених на структурні підрозділи районної державної адміністрації.

5.2. Систему інформаційного та комунікаційного обміну в установі формують:

порядки обміну інформацією, що містять процедури, форми, обсяги, терміни, перелік надавачів та отримувачів інформації; вимоги до інформації фінансового і нефінансового характеру, збереження інформації, графіки документообігу; графіки складання і подання звітності; схеми інформаційних потоків, комп’ютеризовані інформаційно-аналітичні системи тощо;

організація та забезпечення доступу до інформації;

загальні питання організації документообігу та роботи з документами;

порядки та графіки складання і подання звітності;

налагодження районною державною адміністрацією інформаційного та комунікаційного обміну із зовнішніми сторонами (міністерствами, центральними органами виконавчої влади, науковими установами споживачами послуг тощо), а також, оприлюднення інформації про діяльність районної державної адміністрації сприятиме ефективному виконанню завдань і функцій з метою досягнення мети та цілей установи.

Інформаційний та комунікаційний обмін із зовнішніми сторонами здійснюється відповідно до законодавства щодо розгляду звернень громадян, доступу до публічної інформації, інших нормативно-правових актів та з дотриманням законодавства щодо інформації з обмеженим доступом.

  1. Моніторинг.

6.1. Моніторинг внутрішнього контролю в установі складається з постійного моніторингу та періодичної оцінки.

Постійний моніторинг здійснюється у ході щоденної / поточної діяльності районної державної адміністрації та передбачає управлінські, наглядові та інші дії керівництва районної державної адміністрації всіх рівнів та працівників районної державної адміністрації при виконанні ними своїх обов’язків з метою визначення та коригування відхилень у заходах контролю.

Моніторинг проводиться постійно та в режимі реального часу, що дозволяє швидко реагувати на зміни умов. Як наслідок, постійний моніторинг є більш ефективним, ніж періодичні оцінки, які здійснюються після того, як відбулася конкретна дія чи подія. Завдяки постійному моніторингу проблеми виявляються швидше, а їх небажані наслідки і вартість коригуючих заходів зазвичай є нижчими порівняно з тими, які виявляються під час періодичних оцінок.

Періодична оцінка передбачає проведення оцінки виконання окремих функцій, завдань на періодичній основі та здійснюються відповідальною особою за здійснення координації впровадження внутрішнього контролю в районної державної адміністрації, або у разі проведення внутрішнього аудиту здійснюються головним спеціалістом з внутрішнього аудиту для більш об’єктивного аналізу результативності системи внутрішнього контролю.

Під час періодичних оцінок системи внутрішнього контролю можуть бути визначені нові ризики, враховані зміни операційних цілей та пов’язаних видів діяльності, перевірені гіпотези щодо причин неефективності (недостатньої ефективності) системи внутрішнього контролю в цілому або її окремих елементів.

6.2. Координацію моніторингу внутрішнього контролю:

на рівні районної державної адміністрації здійснює голова районної державної адміністрації;

на рівні структурних підрозділів районної державної адміністрації – керівники цих підрозділів.

6.3. Контроль за виконанням Плану заходів щодо управління ризиками здійснюється суб’єктами внутрішнього контролю, в межах їх повноважень та відповідальності.

VIІ. Звіт про стан функціонування системи внутрішнього контролю.

7.1. Формування та подання Звіту здійснюється відповідальною особою за здійснення координації впровадження внутрішнього контролю в районної державної адміністрації. Щороку подає голові районної державної адміністрації Звіт про стан функціонування системи внутрішнього контролю (додаток 5).

Звіт повинен містити об’єктивну оцінку стану впровадженої системи внутрішнього контролю в апараті та структурних підрозділах районної державної адміністрації, а також визначати одну з трьох оцінок стану функціонування системи внутрішнього контролю (належний рівень, потребує вдосконалення, низький рівень).

7.2. У Звіті відображається інформація щодо: здійснення діяльності відповідно до визначених місії, стратегічних пріоритетів та етичних принципів;досягнення цілей, виконання завдань та взятих зобов’язань; належного рівня економії, ефективності й результативності діяльності; достовірності фінансової,статистичної, управлінської звітності; забезпечення збереження ресурсів від втрат, псування, незаконного чи неефективного їх використання; дотримання законів, інших нормативно-правових актів, регламентів, правил та процедур, встановлених в апараті та структурних підрозділах районної державної адміністрації.

Звіт повинен містити опис кожного недоліку з коротким викладом заходів, спрямованих на його усунення, виявленого у ході перевірок, аудиторських заходів і під час виконання Плану з реалізації заходів контролю та моніторингу впровадження їх результатів.

При цьому результати перевірок та аудитів не є основним підґрунтям під час оцінювання заходів внутрішнього контролю, проте вказують керівнику суб’єкта внутрішнього контролю на необхідність організації заходів для усунення виявлених недоліків.

7.3. Належний рівень функціонування системи внутрішнього контролю свідчить про повну гарантію дієвості внутрішнього контролю. Такий звіт повинен містити обґрунтовані докази того, що заходи внутрішнього контролю є ефективними і не мають будь-яких суттєвих недоліків, або ж потрібно вказати, що виконання функцій суб’єктом внутрішнього контролю відповідає вимогам нормативно-правових актів та опис того, яким чином забезпечувався належний рівень внутрішнього контролю і здійснювалась його оцінка.

7.4. Рівень функціонування системи внутрішнього контролю, що потребує вдосконалення, свідчить про середню гарантію дієвості внутрішнього контролю. Такий звіт повинен містити обґрунтовані докази того, що заходи внутрішнього контролю є ефективними, за винятком одного або декількох суттєвих недоліків, які впливають на виконання функцій суб’єктом внутрішнього контролю (досягнення цілей), або ж вказує, за якими саме напрямами система управління має недоліки, пов’язані з недотриманням вимог законодавства та внутрішніх нормативних документів. Звіт цього рівня повинен вказувати на наявність недоліків у системі управління, які унеможливлюють подання звіту про відсутність недоліків у системі внутрішнього контролю.

7.5. Низький рівень функціонування системи внутрішнього контролю свідчить про низьку гарантію дієвості внутрішнього контролю, відсутність позитивних результатів ефективності заходів внутрішнього контролю, оскільки виявлені суттєві недоліки в багатьох основних функціях або система управління повністю не відповідає вимогам законодавства та нормативно-правовим актам. Кожний суттєвий недолік звіту про відсутність позитивних результатів внутрішнього контролю деталізується щодо виконання функцій суб’єктом за кожним напрямом діяльності.

7.6. Звіти про стан функціонування системи внутрішнього контролю суб’єктами внутрішнього контролю повинні містити достовірну інформацію про суттєві недоліки (у разі їх наявності), а також стисло відображати плани заходів щодо усунення недоліків внутрішнього контролю із зазначенням заходів, які вже перебувають у стадії виконання (коригування).

____________________________________________________

 

 

 

 

Додаток 1

до Інструкції

 

Реєстр класифікованих ризиків

________________________________________________________________________________

(назва суб’єкту внутрішнього контролю)

 

Назва процесу/
функції*

Опис та оцінка ідентифікованого ризику

Зовнішні ризики

Внутрішні ризики

Законодавчі

Операційно-технологічні

Програмно-технічні

Кадрові

Фінансово-господарські

Законодавчі

Операційно-технологічні

Програмно-технічні

Кадрові

Фінансово-господарські

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

1.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Кількість балів за ймовірністю виникнення (Х)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Кількість балів за суттєвістю впливу (Y)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Загальний результат рівня ризиковості (Х*Y)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Кількість балів за ймовірністю виникнення

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Кількість балів за суттєвістю впливу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Загальний результат рівня ризиковості

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Кількість балів за ймовірністю виникнення

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Кількість балів за суттєвістю впливу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Загальний результат рівня ризиковості

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Керівник суб’єкту внутрішнього контролю                           __________________                               _________________________

(підпис)                                                 (прізвище, ініціали)

 

* - назва функції, процесу, відповідно до завдань установи, визначених актами законодавства та внутрішніми організаційно-розпорядчими документами, де є ймовірність ризиків

_________________________________________________________________________

 

 

Додаток  2

до Інструкції

 

ЗАТВЕРДЖЕНО

_________________________________

                      (Керівник установи)

___________  __________________

                                                                                                                                                    (підпис)                             (прізвище, ініціали)

«_____» ______________ 20___ року

 

ПЛАН

заходів щодо управління ризиками на 20___ рік

Назва ризику

Назва заходу контролю

Відповідальні виконавці

Термін виконання заходу

Очікувані результати від впровадження заходів контролю (операційна ціль**)

Заходи моніторингу (стану впровадження з зазначенням конкретних результатів)

1

2

3

4

5

6

Назва функції*

Назва процесу*

Назва ризику (ризиків)***

 

 

 

 

Назва заходу моніторингу****

 

 

Відповідальна особа за здійснення координації

впровадження внутрішнього контролю в установі                          ______________________________
                                                                                                                                  (підпис)

* - наводиться назва функції та процесу, в рамках яких запроваджуються заходи контролю для удосконалення внутрішнього контролю в установі;

** - визначаються за принципами, встановленими пунктом 1.5 Інструкції з організації внутрішнього контролю в установі;

*** - назва ризиків повинна відповідати назві, визначеній додатком 3 до цієї Інструкції;

**** - назва заходу моніторингу щодо стану впровадження результатів реалізації заходів контролю.

____________________________________________________________________________

 

Додаток 3

до Інструкції

 

Зведені результати діяльності з управління ризиками в системі внутрішнього контролю

Самбірської районної державної адміністрації

 

№ за/п

Назва структурного підрозділу райдержадміністрації

Опис ідентифікованого ризику

Результати оцінки рівня ризиковості за видами та ознаками ризиків

Загальна оцінка рівня ризиковості, к-ть балів

Способи реагування на ризики та заходи контролю

Зовнішні ризики, бали

Внутрішні ризики, бали

Законодавчі

Операційно-технологічні

Програмно-технічні

Кадрові

Фінансово-господарські

Законодавчі

Операційно-технологічні

Програмно-технічні

Кадрові

Фінансово-господарські

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Відповідальна особа за здійснення координації

впровадження внутрішнього контролю

в районній державній адміністрації                                                                            _________________________

                                                                                                                                              (підпис)

_____________________________________________________________________________

 

 

Додаток  4

до Інструкції

 

ЗАТВЕРДЖЕНО

_________________________________

          (Голова)

___________  ___________________

(підпис)         (прізвище, ініціали)

«_____» ______________ 20 ___ року

 

ЗВЕДЕНИЙ ПЛАН

заходів щодо управління ризиками на 20___ рік

Назва ризику

Назва заходу контролю

Відповідальні виконавці

Термін виконання заходу

Очікувані результати від впровадження заходів контролю (операційна ціль**)

Заходи моніторингу (стану впровадження з зазначенням конкретних результатів)

1

2

3

4

5

6

Назва функції*

Назва процесу*

Назва ризику (ризиків)***

 

 

 

 

Назва заходу моніторингу****

 

Відповідальна особа за здійснення координації

впровадження внутрішнього контролю

в районній державній адміністрації                                                                            _________________________

                                                                                                                                              (підпис)

 

* - наводиться назва функції та процесу, в рамках яких запроваджуються заходи контролю для удосконалення внутрішнього контролю в установі;

** - визначаються за принципами, встановленими пунктом 1.5 Інструкції з організації внутрішнього контролю в установі;

*** - назва ризиків повинна відповідати назві, визначеній додатком 3 до цієї Інструкції;

**** - назва заходу моніторингу щодо стану впровадження результатів реалізації заходів контролю.

___________________________________________________________________________________________

 

Додаток 5
до Інструкції

 

ЗВІТ
про стан функціонування системи внутрішнього контролю
(належний рівень)

у ____________________________________________________________

(апарат/структурний підрозділ райдержадміністрації)

Внутрішній контроль організовано відповідно до вимог внутрішніх документів та забезпечує виконання функцій і завдань.

Заходи внутрішнього контролю є ефективними і не мають будь-яких суттєвих недоліків, відповідають вимогам законодавства та внутрішніх нормативних документів.

Належний рівень внутрішнього контролю забезпечувався виконанням працівниками функцій, процесів та операцій у межах повноважень та відповідальності, визначених посадовими інструкціями, затвердженими у встановленому порядку, запровадженням дієвої системи внутрішнього контролю, розробленням адміністративних регламентів за основними функціями та їх виконанням, ефективним використанням ресурсів, прозорою системою закупівель, ідентифікацією, оцінкою, та управлінням ризиками.

Висновок зроблено за результатами виконання Плану заходів (додаток 2).

Зазначене підтверджено відсутністю недоліків під час виконання основних функцій і завдань, відсутністю втрат майна та ресурсів, результатами зовнішніх (внутрішніх) перевірок/аудитів та відповідно наданими позитивними/умовно-позитивними висновками. Крім того, ключові показники ефективності відповідають визначеним оптимальним значенням.

Перевірки та аудиторські заходи у діяльності (назва структурного підрозділу) суттєвих недоліків не виявили.

№ з/п

Назва заходу та назва органу, що його здійснював

Висновок за результатами заходу та дії, які вжиті керівником

 

 

 

Діяльність (назва структурного підрозділу) у наступному бюджетному році буде направлена на удосконалення/покращення системи внутрішнього контролю та усунення недоліків відповідно до Плану заходів з усунення недоліків і за такими напрямами:

№ з/п

Напрями діяльності, на які будуть спрямовані заходи щодо покращення внутрішнього контролю

 

 

Керівник суб’єкта внутрішнього контролю    ________          ____________

(підпис)               (ініціал, прізвище)

 

Продовження додатка 5

 

ЗВІТ
про стан функціонування системи внутрішнього контролю

 (потребує вдосконалення)

у ____________________________________________________________

(апарат/структурний підрозділ райдержадміністрації)

 

Внутрішній контроль організовано відповідно до вимог внутрішніх документів та в цілому забезпечує виконання функцій та завдань.

Заходи внутрішнього контролю в цілому є ефективними, водночас мають місце недоліки, які впливають на виконання функцій та завдань:

№ з/п

Назва функції (завдання)

Недоліки, які впливають на виконання  функції (завдання)

 

 

 

Це підтверджується недоліками, виявленими під час виконання плану з реалізації заходів контролю та моніторингу впровадження їх результатів.

Зазначене стало можливим у зв’язку з (зазначається перелік обґрунтованих причин, наприклад: недостатній рівень виконання працівниками своїх посадових обов’язків, недостатня робота з ідентифікації, оцінки ризиків та визначення способів реагування на них, нерозроблення адміністративних регламентів за іншими функціями тощо).

Перевірки та аудиторські заходи у діяльності (назва структурного підрозділу)виявили такі недоліки.

№ з/п

Назва заходу та назва органу, що його здійснював

Недолік (висновок) за результатами заходу

 

 

 

За результатами аналізу та оцінки стану функціонування системи внутрішнього контролю було складено План заходів з усунення недоліків, що додається.

Діяльність (назва структурного підрозділу)у наступному бюджетному році буде направлено на удосконалення/покращення внутрішнього контролю та усунення недоліків відповідно до Плану заходів з усунення недоліків і за такими напрямами:

№ з/п

Напрями діяльності, на які будуть спрямовані заходи
щодо покращення внутрішнього контролю

 

 

 

Додаток: План заходів з усунення недоліків, на ____ арк.

 

Керівник суб’єкта внутрішнього контролю    ________                   _______________

(підпис)               (ініціал, прізвище)

 

 

Продовження додатка 5

 

 

ЗВІТ
про стан функціонування системи внутрішнього контролю

 (низький рівень)

у ____________________________________________________________

( апарат/структурний підрозділ райдержадміністрації)

 

Організація внутрішнього контролю не відповідає вимогам внутрішніх документів та не забезпечує виконання функцій і завдань, наявні недоліки при здійсненні основних функцій, система управління не відповідає вимогам нормативно-правових актів.

Це підтверджується недоліками, виявленими під час виконання плану з реалізації заходів контролю та моніторингу впровадження їх результатів.

Виявлені недоліки впливають на такі функції та завдання:

№ з/п

Назва функції (завдання)

Недоліки, які впливають на виконання  функції (завдання)

 

 

 

 

 

 

Зазначене стало можливе у зв’язку з (зазначається перелік обґрунтованих причин, наприклад: недостатній рівень кваліфікації працівників, недостатня робота з ідентифікації, оцінки ризиків та визначення способів реагування на них, відсутність достатньої кількості розроблених адміністративних регламентів, невисокою якістю їх розробки та виконання тощо).

№ з/п

Назва заходу та назва органу, що його здійснював

Недолік (висновок) за результатами заходу

 

 

 

За результатами аналізу недоліків, зауважень та рекомендацій виявлених під час перевірок і аудиторських заходів, оцінки функціонування внутрішнього контролю було складено План заходів з усунення недоліків (додається) із зазначенням недоліків, що усунуто, та тих, робота щодо яких буде продовжена у наступному році.

Діяльність (назва структурного підрозділу)у наступному бюджетному році буде направлено на удосконалення/покращення системи внутрішнього контролю та усунення недоліків відповідно до Плану заходів з усунення недоліків і за такими напрямами:

№ з/п

Напрями діяльності, на які будуть спрямовані заходи
щодо покращення внутрішнього контролю

 

 

Додаток: План заходів з усунення недоліків, на _____ арк.

 

 

Керівник суб’єкта внутрішнього контролю    ________          _______________

(підпис)                        (ініціал, прізвище)


 

Результат пошуку зображень за запитом "національне агентство з питань запобігання корупції"

 

 

 

 

На сайті 204 гостя та 0 користувачів

 

  

  

  

http://www.president.gov.ua/

 

http://rada.gov.ua

http://www.ukraine-nato.gov.ua/nato/ua